Isu Panas

Omegay: Anuwar tak normal..Jijah tak kisah..Nurul kata Papa memang hebat!

Ibu Bapa Perlu Elak ‘Denial Syndrome’ Terhadap Abnormaliti Anak – Rosmah
IPOH: Golongan ibu bapa dinasihat supaya mengelakkan diri daripada ‘denial syndrome’ (sindrom penafian) semata-mata mereka tidak sanggup mendengar abnormaliti yang berlaku kepada anak-anak mereka.
Isteri Perdana Menteri Datin Seri Rosmah Mansor berkata ibu bapa tidak perlu menyesali kekurangan yang ada pada anak-anak mereka kerana ia adalah fitrah daripada Tuhan.
“Sebaliknya ibu bapa seharusnya membawa anak-anak untuk pemeriksaan awal kerana semakin lewat anak ini dirawat semakin sukar untuk masalahnya diatasi,” katanya di sini, Selasa.
Gua stuju pandangan Datin Seri Rosmah. Cuma gua nak tambah sket. kalau bleh kempen ni mak bapak jugak bley join jugak la. Maklum je la, dah ada satu pasangan sipolan tu dah terkena sindrom tu. Diorang ni bukan saje suke mengelak tapi kuat menipu!

Tak tau la sama ada si bini ni sedar tau tak yang laki dia tu tak normal. Tapi oleh kerana nak jage air muke punye pasal, si bini terpakse tebalkan muke depan orang ramai. Konon2nya dengan melabelkan lakinya sebagai anugerah tuhan, dia tak perlu rase menyesal sebab dia beranggapan itu adalah fitrah dari tuhan.

segala perbuatan terkutuk laki dia hanya lah kesalahan kecil yang tak perlu di perbesarkan. Biar apa pun yang laki dia nak buat, itu adalah hak dia. Kalau dia meliwat orang lain itu adalah hak dia sebagai suami mithali. Kalau dia nak berzina dengan amoi pun itu adalah hak dia sebagai pemimpin politik. hak sebagai isteri hanya la menurut perintah si suami! takde kene mengena dengan orang lain!

Orang lain tak perlu masuk campur urusan peribadi kerana mereka bukan ahli parti. Hanya ahli kroni saje yang boleh. Mereka2 yang terlibat dalam kegiatan tak normal si laki tak perlu di persalahkan malah wajib di tempatkan di syurga dan di beri pengampunan seperti bayi yang baru lahir!

Untuk menjadi ibu bapa ‘terlampau’ yang baik, maka si anak juga harus mengikut contoh mereka. Anak harus ikut cakap mak bapak. Kalau bapak curang kat mak, anak mesti anggap itu bukan bapak sebaliknya orang lain. Kalau mak menangis sebab bapak curang, si anak mesti pujuk mak dan mengatakan bapak cuma nak cube try test saje!

kehkehkeh
Sumber : Damien blogspot
Komen & Pendapat
Facebook
Twitter

Terbaru


!function(d,s,id){var js,fjs=d.getElementsByTagName(s)[0],p=/^http:/.test(d.location)?'http':'https';if(!d.getElementById(id)){js=d.createElement(s);js.id=id;js.src=p+"://platform.twitter.com/widgets.js";fjs.parentNode.insertBefore(js,fjs);}}(document,"script","twitter-wjs");