Membawang Hari Ini

FINAS Lulus Permohonan Ahmad Idham Pendekkan Perkhidmatan
December 09, 2019
Membawang Hari Ini

FINAS Lulus Permohonan Ahmad Idham Pendekkan Perkhidmatan

KUALA LUMPUR: Ahli Lembaga Pengarah Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (FINAS) meluluskan permohonan Ketua Pegawai Eksekutif, Ahmad Idham Ahmad Nadzri untuk memendekkan tempoh kontrak perkhidmatan kepada 10 Mac depan atas alasan peribadi. Unit Komunikasi Korporat FINAS dalam kenyataan menyebut, FINAS merakamkan...

288
0
Like
3 months ago
Kartun ‘Legend’, Pengarah & Pencipta Animasi Usop Santorian & Keluang Man Meninggal Dunia
December 09, 2019
Membawang Hari Ini

Kartun ‘Legend’, Pengarah & Pencipta Animasi Usop Santorian & Keluang Man Meninggal Dunia

Jika disebut animasi Usop Santorian dan Keluangman, mungkin kebanyakkan generasi baru masa kini tidak mengenali atau mungkin tidak pernah menontonnya. Namun bagi generasi di sekitar zaman 80-an dan 90-an, itulah antara animasi kartun yang menjadi tontonan yang telah menghiburkan zaman kanak-kanak pada suatu masa dahulu....

342
0
Like
3 months ago
Anak Abby Abadi Meninggal Dunia
December 08, 2019
Membawang Hari Ini

Anak Abby Abadi Meninggal Dunia

KUALA LUMPUR: Selepas 70 hari dirawat di Unit Rawatan Rapi Neonatal (NICU), Hospital Sungai Buloh, bayi penyanyi dan pelakon Abby Abadi, Muhmammad Danial Firman, menghembuskan nafas terakhir, malam tadi. Perkara itu dimaklumkan Abby menerusi akaun Instagram miliknya kira-kira jam 2 pagi tadi. Pelakon Gerak Khas itu...

321
0
Like
3 months ago
“Berhenti Guna Nama Ustaz Untuk Memuliakan Diri”
December 07, 2019
Membawang Hari Ini

“Berhenti Guna Nama Ustaz Untuk Memuliakan Diri”

Sedang hangat diperkatakan mengenai kontroversi terpalit beberapa pendakwah, ia sekaligus menyebabkan ramai netizen memberikan pandangan negatif terhadap tugas mereka sebagai pendakwah. Perkara itu turut mendapat perhatian Pencetus Ummah (PU) Amin yang meluahkan rasa kesal dengan sikap sesetengah pendakwah yang merosakkan nama...

378
0
Like
3 months ago
Netizen Bandingkan Kesetiaan Edika Yusof Dengan Da’i
December 06, 2019
Membawang Hari Ini

Netizen Bandingkan Kesetiaan Edika Yusof Dengan Da’i

Korang pun mesti tahu kan kisah Da’i berkahwin dengan isteri kedua berstatus janda anak lapan baru-baru ni? Macam-macam cerita kita dengar. Sis pun malas nak ambil tahu pasal diorang huhu. Baru-baru ni ada seorang pengguna Facebook yang bernama Arda berkongsi kisah seorang pelakon Malaysia, Edika Yusof setia menjaga...

380
0
Like
3 months ago
“Sedih Tengok Suami Cerai Isteri Hamil Untuk Kahwin Lain”
December 06, 2019
Membawang Hari Ini

“Sedih Tengok Suami Cerai Isteri Hamil Untuk Kahwin Lain”

Rumah tangga Da’i Farhan hangat diperkatakan apabila pendakwah itu mengakui sudah pun menceraikan isteri pertamanya, Fatin Nur Ain yang sedang sarat hamil dengan talak satu menerusi rakaman suara di aplikasi WhatsApp. Susulan itu ramai netizen mengecam tindakan pendakwah itu yang sanggup menceraikan isterinya ketika sedang...

445
0
Like
3 months ago
Ayah Rehatlah Selama-Lamanya
December 05, 2019
Membawang Hari Ini

Ayah Rehatlah Selama-Lamanya

KUALA LUMPUR: ‘Ayah, tenanglah di sana… Rehatlah selama-lamanya. Cukup kesakitan yang ayah tanggung selama ini.’ Itu luahan Intan Najihah, anak tunggal Allahyarham Datuk Nassier Wahab, 57, yang dikongsi di Twitter selepas pemergian ayah tersayang, awal pagi tadi. Intan Najihah turut meluahkan rasa rindu kepada ayah...

341
0
Like
3 months ago
“Layakkah Samakan Cintanya Dengan Kisah Cinta Nabi?”
December 04, 2019
Membawang Hari Ini

“Layakkah Samakan Cintanya Dengan Kisah Cinta Nabi?”

Nama Da’i Nik Ahmad Farhan hangat diperkatakan apabila pendakwah itu berkahwin dengan seorang janda anak lapan. Malah, ramai yang mengecam tindakan pendakwah itu yang berkahwin lagi sedangkan isterinya sedang hamil anak kedua mereka. Lebih menjadi bualan ramai apabila Da’i Farhan mendedahkan 18 wanita berhasrat untuk...

427
0
Like
3 months ago